مشروح اخبار


»  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:  ضرورت تدابیر،تجهیزات وتدارک فضای فیزیکی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در فضای رقابتی سالم و آرام



سرپرست ادره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت:تمامی تدابیر،تجهیزات و فضای فیزیکی لازم جهت برگزاری امتحانات نهایی در فضای رقابتی سالم و آرام باید تدارک دیده شود. 
 

سرپرست ادره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت:تمامی تدابیر،تجهیزات و فضای فیزیکی لازم جهت برگزاری امتحانات نهایی در فضای رقابتی سالم و آرام باید تدارک دیده شود. 

به گزارش راک نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد جمالی آرند،در جلسه ستاد هماهنگی امتحانات نهایی مقطع دوم متوسطه و آزمون های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ،با تاکید براین مهم افزود:از تمامی ظرفیت های اداره کل،مدارس و سایر دستگاهها برای برگزاری هر چه مطلوب تر امتحانان نهایی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در استان باید استفاده کرد. 
وی ،کمبود فضای فیزیکی وتجهیزات سرمایشی را از عمده مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان برای برگزاری امتحانات نهایی در استان برشمرد و گفت:تلاش می شود با کمک وزارتخانه آموزش و پرورش،نوسازی مدارس و سایر دستگاهها این مشکل مرتفع شود. 
جمالی آرند ،همچنین پیش بینی حوزه های اقماری ویژه تصحیح امتحانات برای تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ۱۳ گانه استان را لازم و ضروری دانست و افزود:به ازاء هر کدام از پایه های تحصیلی دهم،یازدهم،دوازدهم ۱ حوزه و برای داوطلبان ترمیم نمره و ایجاد سابقه هم ۱ حوزه تصحیح امتحانی در نظر گرفته شود. 
رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه امتحانات نهایی مقطع دوم متوسطه همزمان با سراسر کشور از۳۰ اردیبهشت ماه در استان آغاز می شود گفت:برای برگزاری امتحانات نهایی ویژه دانش اموزان مقطع دوم متوسطه اعم از روزانه ،بزرگسالان،آموزش از راه دوربیش از ۱۵۰ حوزه پیش بینی شده است. 
یونس محمودزاده، با اشاره به اهمیت و حساسیت بالای امتحانات نهایی مقطع متوسطه دوم و تاثیرگذاری نتایج آن در کنکور افزود: دانش‌آموزان پایه دهم امسال، ۱۰ درصد سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۵ و دانش‌آموزان پایه یازدهم، ۲۰ درصد آن را تولید می‌کنند. 
وی، گفت:دانش‌آموزان پایه یازدهم سال بعد ۲۰ درصد سهم ۶۰ درصدی سال ۱۴۰۵ و دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال کل ۵۰ درصد را تولید می‌کنند براین اساس پایه دوازدهمی‌های سال بعد ۴۰ درصد و دو سال آینده ۳۰ درصد سهم سوابق تحصیلی را تولید خواهند کرد. 
محمودزاده،خواستار آماده سازی فضای فیزیکی مناسب،تامین تجهیزات کافی از جمله اسکنر،چاپگر،رایانه،کپی،موبایل یاب،سیگنال یاب و دوربین جهت برگزاری امتحانات در فضای رقابتی سالم ،آرام و با نشاط شد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز از آغاز ثبت نام داوطلبان ورودی پایه هفتم و پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی در استان از ۱۸ فروردین ماه سال آینده خبرداد و گفت:ثبت نام به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی my.medu.ir و توسط خود داوطلبان انجام می شود. 
عبدرحمان چمن آرا،هزینه ثبت نام برای هر دانش آموز را ۱ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:ثبت نام داوطلبان ورودی پایه هفتم و پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی در استان از ۱۸ فروردین ماه سال آینده آغازو تا ۲۸ همین ماه ادامه دارد.
وی،با اشاره به اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی my.medu.ir   دراختیار داوطلبان داخل و خارج از کشور قرار می گیرد گفت: زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم راس ساعت ۸ صبح روز  پنجشنبه مورخه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳  است. 
چمن آرا،همچنین زمان برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد نمونه دولتی را راس ساعت ۸ صبح روز جمعه یکم تیرماه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود:کارت ورود به جلسه این آزمون ها ۵ روز قبل از تاریخ برگزاری امتحان از طریق سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی my.medu.ir  در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
وی،شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد را استغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و کسب مقیاس (خیلی خوب) در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت:شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد ،اشتغال به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یا اتمام پایه نهم و عدم ورود به پایه بالاتر با داشتن شرایط سنی (مطابق ماده ۱۹ آئین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه)متولدین قبل از ۰۱/۰۷/۱۳۸۵ مجاز به ثبت نام نمی باشند.
 رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان هم تامین و نصب دوربین در نقاط کور در محل برگزاری امتحانات نهایی را لازم و ضروری دانست و گفت:وجود دوربین، و سایر تجهیزات کافی و موردنیاز و فضای
فیزیکی مناسب موجب بالارفتن ضریب امنیت ،آرامش و صحت امتحانات نهایی در حوزه های امتحانی سراسر استان می شود. 
دانشی نسب،همچنین بر جذب و بکارگیری عوامل اجرایی متعهد و شایسته برای هر چه بهتر برگزار کردن امتحانات نهایی در استان تاکید کرد . 
وی ،افزود:هر گونه نقل و انتقالات و تغییر حوزه امتحانی برای دانش آموزان باید با در موعد مقرر تعیین شده، دارای مجوز قانونی و با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شود.



تاریخ انتشار : 27 اسفند 1402, 11:34



» اخبار مرتبط:

  • معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: تغییر و اصلاح زمان برگزاری امتحانات نوبت اول دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری استان
  • ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • توزیع کارت مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان
  • جزئیات آزمون مدارس نمونه دولتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد: خبرداد: حوزه های امتحانات نهایی الکترونیکی می شوند/ سؤالات امتحانات نهایی مفهومی و متفاوت از گذشته خواهد بود/ تاثیر قطعی ۴۰درصدی معدل در کنکور سراسری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟